Въпроси/Отговори   Търсене   Потребители   Потребителски групи   Регистрирайте се   Профил   Влезте, за да видите съобщенията си   Вход 

Имам проблем и търся помощ:(
Иди на страница 1, 2, 3  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Коментари Форуми -> Основен форум
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
Plazarov



Регистриран на: 12 Юли 2004
Мнения: 584
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Сря Апр 13, 2005 3:23 pm    Заглавие: Имам проблем и търся помощ:( Отговорете с цитат

Собственик съм на Ситроен Джъмпер 2.2HDI 2003г. Имам сериозен проблем с него. Не иска да пали. Иначе върви прекрасно, не гори масло, не пуши и има мощност. Проблема е само в паленето. Аз съм от Плевен и бях във всички сервизи на града. Никой не може да ми каже какво му е. Един познат ми каза да го закарам в БОШ Сервиз в София. Проблема е че познавам града твърде слабо и нямам информация къде се намира този сервиз. Ако някой има представа къде е, моля да ми каже.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Dragonfly



Регистриран на: 23 Мар 2004
Мнения: 3290
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Сря Апр 13, 2005 3:48 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Влез гювеча (gbg.bg) и от там във форуми - автомобили. Можеш да постнеш и като анонимен. Там сме хора с технически интереси към автомобилите и някой може да ти даде съвет. Не знам дали горивната система е Бош. Аз ще попитам мой приятел, който има автосервиз. Опиши проблема подробно - винаги ли се появява, как е при топъл или студен двигател, светват ли ти контролни лампи, компютърът дава ли съобщение / код за грешка. При всички положения трябва да се провери със специален scan tool записите от компютъра за възникнали ненормални състояния.
Понеже става дума за HDI, не са много местата, където разбират от такива мотори и в частност горивната система, защото всичко се управлява от компютър. За мен вероятно някой датчик/сензор или обратна връзка към компютъра прави проблем и затова е нарушена стартиращата процедура.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Plazarov



Регистриран на: 12 Юли 2004
Мнения: 584
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Сря Апр 13, 2005 3:58 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Проблема е само в паленето. Не светят никакви контролни лампи. Не прави проблем с оборотите след като запали. Всичко е нормално - държи нормални обороти и температура, не променя разхода на гориво. Просто не иска да запали на стартер и пали само на бутане. Поне там пали много лесно и не се налага да се бута дълго - смо 2-3 метра. Като е топъл пали когато си иска. В Автомотор корпорация вдигнаха ръце и казаха, че немогат да открият причината. Опитваха със смяна на ГНП, датчици и даже компютър. Получи се едно голямо НИЩОSad
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Thunder



Регистриран на: 28 Сеп 2004
Мнения: 357
Местожителство: Стара Загора

МнениеПуснато на: Сря Апр 13, 2005 4:17 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Абе не знам ХДИ моторите как са ама виж дали нямаш изгоряла свещ за подгряване..

Всеки случай мразя френските коли.. много мизерии правят
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Dragonfly



Регистриран на: 23 Мар 2004
Мнения: 3290
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Сря Апр 13, 2005 6:25 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Пак те каня да дойдеш в другия форум. Има свестни хора, някои работят като автомеханици в чужбина. Не за друго, а защото този е с друга насоченост.
Една догадка от моя страна. Акумулатора сменяха ли го? Ще ти обясня защо. Аз имам класически дизел. В един момент започна да пали трудно. Какво се оказа - акумулаторът вече беше поостарял и не може да осигури добър стартерен ток. (Капацитетът трябва да е голям, но на акумулаторите пише и номиналния стартов ток, който осигуряват.) Следствие на това, като въртя на стартер, напрежението пада толкова, че се затваря електромагнитния вентил за гасене и спира горивото. Заради компресията, дизелът превърта по-трудно, дори и топъл, а за да запали му е нужна добра скорост на въртене на коляновия вал. Правя тази догадка, защото казваш, че с бутане пали. И веднага те предупреждавам: ДИЗЕЛ С АНГРЕНАЖЕН РЕМЪК Е ОПАСНО ДА СЕ ПАЛИ С БУТАНЕ. Може да стане голяма беля. Особено по-студен двигател.
На Thunder само мога да кажа, че към момента, най-добрите дизелови двигатели от бързоходен клас (за леки и лекотоварни автомобили) са японските и френските. Напоследък има оплаквания от електрооборудване и управляващи системи при различни марки машини, но общото е, че става дума за компоненти на Бош. Променено на 13.4.2005 19:29:09
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Thunder



Регистриран на: 28 Сеп 2004
Мнения: 357
Местожителство: Стара Загора

МнениеПуснато на: Сря Апр 13, 2005 11:18 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Хахаа... че аз навремето си вадех хляба с ремонти бе. Френския дизел тва, френския дизел онова...пълни глупости! Най-добрия дизел е на БМВ и на МЕРЦЕДЕС. Другото са лайна. А за френските измишлиотини дето си ги наричат "коли" мога да ви разправям до утре...

А дизеловият мотор иска як акумулатор, защото дизелът има голяма компресия и затова натоварването на стартера е доста по-голямо... заради тая компресия идват и проблемите в паленето като остарее защото при износване компресията пада.

Ся ако не гори масло занчи мотора е ОК все още, може да пробваш да заредиш акумулатора няколко часа и ако тва не помогне аз бих прегледал системата за подгряване - защото до колкото разбрах при загрят мотор нямаш проблеми с паленето.
Обаче ХДИ моторите са таралеж в гащите защото си имат доста сложна настройка и е най-добре да го види лицензиран сервиз на марката.

Драгонфлай, твоя дизел вероятно няма такава система за подгряване ако наистина е "чист дизел". Мерцедес имат такива мотори и наистина ми харесват.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
mitku



Регистриран на: 02 Мар 2002
Мнения: 10663
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет Апр 14, 2005 10:36 am    Заглавие: Отговорете с цитат

'Айде ся... били имали проблеми френските дизели. Моя що няма - от 7 години не съм имал нито един проблем с двигателя (да чукна на дърво) (Ситроен Виза 1.7D)... най-многото което съм имал като проблем е запушване на горивния филтър от скапана нафта на Shell (вече не стъпвам там, а само в OMV), една смяна на подгряващите свещи (те сигурно са били още от слизането на колата от конвейра) и някое и друго зареждане на акумолатор през зимите... ако туй могат да се счетат за проблеми с двигателя.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Thunder



Регистриран на: 28 Сеп 2004
Мнения: 357
Местожителство: Стара Загора

МнениеПуснато на: Чет Апр 14, 2005 1:15 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Ситроен Виза е много проста машина намя нищо общо със ХДИ моторите, нещо като пежо 206 но е по-евтина и по-комфортна. Преди 10 години и аз покарах 1 такава. За малка кола не беше лоша, но ме дразнеше как всичко е наблъскано и не ремонтно пригодно.
Имаше много слаба предница, амортисиорите изтърваха отпред при това при не прекалено юркане..

Иначе мотора е добър, до 200 000 км може да изкара без да прави мизерии.. след това се износва и на около 350 000 вече не може да пали поради липсна на компресия
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Divia



Регистриран на: 16 Апр 2004
Мнения: 417
Местожителство: Гоце Делчев

МнениеПуснато на: Чет Апр 14, 2005 3:12 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Драгоне защо казваш е опасно да се бута дизел с ангренажен??
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
mika



Регистриран на: 28 Юли 2001
Мнения: 11125
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет Апр 14, 2005 7:32 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Тъндър, кажи нещо за Форд Ескорт 1984 вафла...Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Dragonfly



Регистриран на: 23 Мар 2004
Мнения: 3290
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Чет Апр 14, 2005 8:02 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Бях написал цял ферман, но точно в този момент на БОЛ пак им се брейкна връзката и уйде коньо у ряката, затова сега по-кратко.
При равни други условия, ангренажният ремък на дизела върти и ГНП, която оказва значително съпротивление, особено при студено време и гъста нафта. Бил съм свидетел на помпа, която направо блокира и се подмести цялата следствие на желирала калпава нафта. При това с въртене на стартер с ток от мощен вършен акумулатор. Добавям и това, че маслото обикновено е по-гъсто и първоначално и газоразпределителният механизъм е по-тежък за развъртане.
При бутане/дърпане енергията, която идва обратно от трансмисията към коляновия вал е по-голяма от тази на стартера. В този случай и при гореописаните фактори ремъкът се явява най-слабата част и често ставаме свидетели как ремъчната шайба буквално отсича поредица зъби до основата. Резултатът е плачевен, като се знае, че буталото спира на около милиметър от главата. Трябва да се прилага само в краен случай и много зависи от задкормилното устройство коя предавка ще избере и колко плавно ще подаде въртящия момент посредством съединителя. Точно първоначалният удар е много опасен. Затова ако има съмнения най-добре е гореща вода да се полее на помпата и първо да се пробва дали върти на стартер.

За Тъндъра: моят дизел е класически в смисъл, че е с изцяло механична горивна система, но с подгревни свещи и бренери. Аз не знам на лек автомобил преди последното поколение да има "чист" дизел. Не съм сигурен за 5 и 6 цилиндровите с редова помпа на Мерцедес. Tdi и HDI всъщност са "чист" дизел с директно впръскване . Първите са с помпа-дюза, вторите с магистрала за високо налягане common rail. При HDI мисля, че няма подгревни свещи, а се затопля самото гориво.Променено на 14.4.2005 21:06:28
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Thunder



Регистриран на: 28 Сеп 2004
Мнения: 357
Местожителство: Стара Загора

МнениеПуснато на: Чет Апр 14, 2005 11:53 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Абе що се занимавате изобщо с дизели не знам. Тва винаги е таралеж в гащите... и само аз си знам как за малко щяха да ме лаят лисиците в Сърбия миналата зима с един VW Passat 1.6TD....

1 количка на газ, с мотор 1.6 - 2.0л. който е с по 2 клапана на цилиндър, моноинжекцион или даже карбуратор е най-добрия вариант... (примерно форд ескорт 1984 или по-нов) Smile
Тва дизела е проклетия. Една зима на чичо ми ситроена така му падна комресията че трябваше да му се налеят 2 флакона добавки за масло РИМЕТ (руско лекарство) за да пали сутрин в студа.. и като си помислиш че Стара Загора не е студен град.... Слад тази процедура ситроена пак почна да върви и да пали. Бензина винаги ще запали, освен в жеги над 50 градуса.. тогава не знам Smile

За ТДИ моторите знам че са предимно на VW-AUDI и някои от тях (по-новите) имат комън-рейл в комбина с помпа-дюза. Тези от 1993 г. да речем нямат комън-рейл естествено ама не помня дали са с помпа-дюза или ГНП. Ама тва не е важно

И все пак ако някога избирам дизел бих избрал мотор над 2.2 л. и с поне 5 цилиндъра. Те палят много по-лесно. А и износването е по-малко.... Дизел под 2 литра и с 4 цилиндъра не ми хвалете изобщо.. повечето VOLVO Diesel, и почти всичките дизели на БМВ и Мерцедес са 5-6 цилиндрови.. тва е истината

Колкото до паленето с бутане за дизел е много трудно. Трябва да се засили добре защото компресията е сериозна. Тва за маслото че е гъсто също е вярно - дизелите са с по-гъсти масла от бензинките.

Та чист дизел е дизела в камионите и автобусите. На този принцип има Мерцедеси и за тях казах че ми харесват. После да не кажете, че мерцедесите не са камиони Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
George



Регистриран на: 12 Сеп 2003
Мнения: 1471
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Апр 15, 2005 7:40 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Не съм съвсем съгласен с мнението, че дизелите не стават. Дори изключвам новите поколения дизели, защото не са много българите, които могат да си ги позволят...
Имам дизел, който пали перфектно и зиме и лято, работи чисто без да пуши, нищо че е стар дръгел - Форд Орион-90г. Класически дизел с подргяване. Когато всичко по мотора ти е наред - подгряването работи, разпръсквачите са в добро състояние, нафтата не е боклук и разбира се мотора не е "издухан", пали, няма проблем Smile
Да, вярно бензинката на газ пали и караш дори и да гори масло повече от газта, ама това не е довод все пак, нали?
Карам и бензинка (не на газ) и определено дизела има някои предимства - гори по-малко (в градско е особено осезаемо), кара се комфортно заради големия вътящ момент в целия диапазон...
Бензинката на газ също има предимства, но има и много недостатъци, вервайте ми. Карал съм кола на газ и имам много познати, които карат такива, няма някой, който да не се е оплакал от нещо - на един комп. се шашнал и неще да работи на бензин, на друг бенз. помпа се прецакала... аз съм карал преди време жигула на газ, карбуратора се разсъхвваше като бъчва когато е на газ и когато реча на бензин да я прехвърля всичкия боклук вътре се вдигаше и запушваше де що има дупка и жигльор и после наставаше едно продухване и чистене не е за разправяне.....
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Thunder



Регистриран на: 28 Сеп 2004
Мнения: 357
Местожителство: Стара Загора

МнениеПуснато на: Пет Апр 15, 2005 9:26 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Хехеее.. абе хватката е да не ти остава колата без бензин за да има с какво да се охлажда и смазва бензиновата помпата... освен тва е добре 5% от пътя който минаваш да я пускаш на бензин. И тва е.
(Примерно палиш си я на бензин и след 200 метра минаваш на газ.)
Наливаш само от добри бензиностанции и газстанции и си пич.

За дизела трябва да си доста пекан шофиор. Да го следиш постоянно и да мислиш за него постоянно. Зимата да не го гасиш през 5 минути щото тва му разказва играта. Термо-режима е много критичен и т.н.

И освен тва нещо мноооооого гадно за дизела- като не може да запали от третия път по-добре да го оставиш на мира. Иначе се пълнят горивните камери с нафта и край! Трябва да го поразглобиш за да го изчистиш.
Бензина се изпарява и изчезва.. газта същоПроменено на 15.4.2005 10:38:02
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
mitku



Регистриран на: 02 Мар 2002
Мнения: 10663
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Апр 15, 2005 10:48 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Да бе... ние не сме виждали дизел Smile))) ... не пали, ако не е в ред - туй с "дизеловата кола" и "зимните проблеми" си е просто един вид "градска легенда". Зимните проблеми не се отнасят до дизеловата кола а до прецаканата кола по принцип - и дизелова и бензинова и к'ват' щеш. Ако колата е в ред - си пали "от раз" - т.е. както се каза по-горе - ако нафтата е добра, има читаво подгряване и не са скапани свещите, има добра компресия и не е сдухан двигателя (а той се сдухва мноооооооого по-бавно от бензинов), не са запушени дюзите или някаква подобна шитня и т.н. - пали "на оса".
То едва ли 'сички са толкоз тъпи, че да плащат около 50% отгоре за дизелова кола, вместо същата на бензин.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Коментари Форуми -> Основен форум Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2, 3  Следваща
Страница 1 от 3

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети